torsdag 13 oktober 2011

vila mat vila

....en lugn o skön morgon ,förmiddag o dag som har innehålligt en hel del vila. jag har så j-kla ont o tryck på näsan ,men med hjälp av ipren så har jag iaf inte nu ont i munnen =) o det glad över. oscar o en kompis till han kom hem efter skoldagens slut ,dem har kokat havregrynsgröt i micron o ätit o nu spelar dem tvspel inne på pojkarnas rum.
själv har jag ställt mig vid spisen idag för att laga mat o för att jag ska försöka få i mig lite mat. dagens middag : fläskfilegryta o ris o tillbehör : snabbinlagd gurka som jag gjort själv ,gott......
jag har nu ätit lite o det känns gott att ha fått sig mat i magen.=)....nu blir det vila o en kopp kaffe. jag har hållit mig inomhus hela dagen ,kanske skulle ta en prommis i kväll för att få lite frisk luft.
en god vän (britta på berget) har en lillstuga o hon har erbjudit mig att komma upp o sova o  vila där  för att komma i från alla  hushållssysslor här hemma ,jag tackade för erbjudandet o sa att jag skulle fundera o höra av mig ,hon är omtänksam den kvinnan =) ,kram till dig BI.
ha en fin eftermiddag ,kommer tillbaka snart igen /tingeling
min inlagda gurka

dagens middag :fläskfilegryta o ris =)

Inga kommentarer: