torsdag 15 juli 2010

torsdag kväll 23.15

kom hem för en halvtimme sen från en fisketur. hade med mig några ungdomar ,kan lugnt säga att det blev inte mycket fiske. oscar o anton badade ,medan jag o en kompis åt anton fiskade o en tittade på. när anton badat klart ville han låna metspödet jag hade och jag blev utan ...hmm.....kids säger jag bara.....jag är nog för snäll.....nåja får fara en annan gång o fiska ,helst då utan ungar så jag får fiska i lugn o ro.
efter fikse/badturen åkte vi till sovstugan där roger var. såg tv medan jag drack en kopp kaffe sen åkte jag ner på byn och skjutsade hem E. när jag lämnat av henne styrde jag hem till en tyst o tom lägenhet. här sitter jag nu med en kopp te ,tvn surrar i bakgrunden och nu ska jag bara slöa en stund innan jag bäddar ner mig. ikväll är det kallt ute mina fötter är kalla ,nästan istappar....
tidigare i dag (12.30)) åkte jag upp till b-träsk ,när jag kom dit var anton å jobbade oscar hade följt med han och roger skruvade i garaget. hade inget där att göra så jag for förbi goda grannar på "berget" där var dem hemma och jag blev kvar där i säkert två timmar ,surrade o fikade. alltid lika kul att hälsa på där. sen var det dax för mig att åka ner på byn för att laga middag .dagens middag ;pasta bolognese. ingen kom hem förrän fem timmar senare för att äta...hmm....och när dem kom hem hade dem en ordentligt stor hög med smutstvätt med sig ,jag kan lova att jag är inte sysslolös. men ikväll ska jag som sagt bara slöa jag får ta itu med tvätten i morgon .....sov gott

Inga kommentarer: