måndag 12 juli 2010

en stund ute på sjön







åkte upp till sovstugan till roger o oscar ,otroligt varmt och vi for ner till båten och åkte ut på sjön för att svalka oss och samtidigt prova fiska. en timme ute på sjön ,sen åkte jag ner på byn medan roger o oscar stannade kvar ,dem kom ner lagomt till middag. när jag kom ner så gick jag o handlade lite och därefter hem för att tvätta lite kläder och plocka undan. jag satte mig en stund ute på balkongen har varit extra slö idag ,kanske beror på den ljuvliga sommarvärmen =).
lusten att stå vid spisen idag infann sig inte o speciellt hungriga var dem inte när dem kom hem. vi väntade nån timme sen tog jag beslutet att oscar fick välja vad vi skulle ha för middag och valet var inte svårt för han, han valde grillen så vi åkte dit och käkade. en pojke hade jag ju inte gett nån mat till ,anton . han kom hem och var vrålhungrig ...hmm...jag kom inte undan utan det var bara för mig att fixa mat ...tur jag hade fiskpudding i frysen som jag tog fram o värmde och gjorde potatismos till....i ett nafs hade jag mat o även matlåda till anton....=).dem for upp till sovstugan och ensam hemma blev jag ,men jag bestämde mig för att åka upp för att pojkarna ville att jag skulle komma upp för att fiska.



när jag kom var dem på plats i krokan med fiskegrejorna ,anton stod på bryggan o fiskade (han fick iaf två abborrar) o lilleman var i vattnet o badade för fullt. lite svårt att fiska samtidigt som oscar plaskade i vattnet ,så efter ett tag gav vi upp och åkte till sovstugan. jag kom hem strax efter 22. har nu hamnat i soffan för att bara slöa och läsa min nya bok ....sov gott

Inga kommentarer: