torsdag 8 juli 2010

en fisketur







.....åkte i väg o fiskade en stund i kväll , båten med roger o oscar. en rofylld stund på träsket. en del mygg ,men eftersom det nappade hela tiden glömde jag bort de ivriga myggen som bet mig. jag drog upp 14 aborrar ,de flesta var ganska små ,några mataborrar. roger fick några medan oscar inga drog upp ,bättre lycka nästa gång. =). kul att ta sig ut o fiska ,det var inte sista gången den här sommarn. kom hem runt 22 ,anton har kommit hem och la sig i soffan ,där han somnat och jag sitter här och kluttrar ner några rader och tvn surrar. undrar vad det blir för väder ,jag hoppas naturligtvis på en stor sol i morgon när jag vaknar =). det blir som vanligt att kliva ur sängen tidigt för att väcka anton som ska jobba. har spelat keno och jag vann ett par kronor ....haha=) ..25 kr nu har jag ju kenorader i morgon oxå.....nu ska jag sluta surra och bädda ner mig med min bok sov gott....

Inga kommentarer: