söndag 4 juli 2010

söndagkväll 19.05


är ensam hemma fortfarande. anton är med kompisar roger o oscar är i bergträsk o pysslar i garaget. roger o oscar sa dem skulle sova i sovstugan i natt ,det blir lugnt o tyst hemma. kan va skönt att ha egen tid för att läsa ,bestämma över tvdosan o framför allt slippa springa o passa upp pojkarna. anton ska jobba i morgon så han sover nog hemma i natt men jag får nog vänta länge än till han kommer hem. idag har jag mest slöat ,däremellan har jag som vanligt lagat mat.
i morse vaknade jag o klev upp 08.00 och började med att tvätta kläder. sen väntade jag ett par timmar så vaknade roger o pojkarna kom hem ,vi åkte ut o handlade sen for dem och kom hem för att äta middag . på eftermiddagen vid 15 började det regna och åska och jag var tvungen stänga av datorerna.
faaaaan va jag känner mig onyttig denna dag ,jag hade ju tänkt åtminstone ta en promenad men ovädret ändrade min planer och nu ids jag inte. vädret är bättre ,riktigt varmt .....
kvällen blir lugn ,hemma i soffan läsa bok o se tv mellan varven och vänta på anton.....

Inga kommentarer: