tisdag 13 juli 2010

en kaffetår


...och en stunds vila så här mitt på dan är inte helt fel. ligga i soffan o läsa en bok.....vädret var inte alls så fint som det såg ut i morse...det blev mulet och nu har det hunnit regna oxå....for upp till sovstugan och väckte en sovande oscar. det blev inget badväder så jag tog med mig oscar ner på byn ,har mer här hemma att göra. när vi kom hem gräddade jag en ugnspannkaka med bacon. oscar ville på sportaffärn ,när han hörde att jag hunnit dit på morgon. jag hittade mig faktiskt ett par shorts ,men med det här vädret förblir dem oanvända den här dagen.
nåväl vi har nu varit på affärn och oscar hittade ett par shorts ,mjukisbyxor och en skruv till växelförarn på hans gamla cykel. jag betalade och nu är han ute o cyklar med den nya cykeln. och jag som sagt ska bara slöa en stund ,vänta på att tvättmaskinen ska bli klar....

Inga kommentarer: