söndag 11 juli 2010

fiske

vilken varm o solig söndag det varit. på eftermiddagen tog jag en promenad och sen gick jag o handlade för att kunna baka en persikopaj.=) ,jag var bara så nyfiken att prova och den blev faktiskt ganska god=). och efter det så har jag suttit på balkongen och läst ,tills anton kom hem ,ville ju inte va otrevlig och läsa ,så vi satt o surrade ett tag och när han satte sig vid sin dator då la jag mig i soffan framför tvn och tro det el ej ,jag somnade kanske en halvtimme el nåt. roger ringde o väckte mig för att säga att oscar o han skulle komma hem för att käka.......hmm....det var bara för mig att resa mig upp och ställa sig och fixa middag...dagens middag tacotallrik , gott var det trots att det fastnat en bit tacochips i halsen min och den vill inte släppa ,hur gör jag ? känns obehagligt en tagg i halsen....dem kom hem strax före 18. när dem käkat for jag o lilleman och handlade lite till sovstugans kylskåp. efter det så åkte vi upp till sovstugan ,jag följde med för att fiska.=) krokan på bryggan ,roger fick en aborre på 428 g oscar fick en ganska stor gädda ,anton fick ett par mindre mataborrar och jag fick en stackars aborre....anton stannade kvar där uppe ,medan roger skjutsade hem mig. roger o pojkarna skulle ut en till sväng o fiska från båten. så här hemma är det tyst o lugnt ,bara tvn surrar. klockan har hunnit bli 23.14 o jag ska snart bädda ner mig o läsa ,sov gott

Inga kommentarer: