lördag 10 juli 2010

fullt upp


klockan visar nu 22.55 och jag slöar i soffan ser lite tv och samtidigt letar jag nya goda recept på nätet=). på förmiddagen drog jag i väg med bilen på turne',jag hamnade inte så långt bort. först kom jag till sovstugan och grabbarna hade precis klivit upp ..hmm....klockan var ju strax före 11 ,dem har riktigt långa sovmorgnar.efter lite kaffe o skorpor åkte jag vidare för att dricka lite mer kaffe o fika till ett par goda grannar=), alltid lika kul att träffas o surra bort en stund. tyvärr hade jag inte alltför mycket tid att ränna för jag hade ju bokat tvättstugan o laga mat, hemmagjorda köttfärsbiffar o stuvade makaroner till hungriga pojkar....ingen rast ingen ro ,fast jag har ju haft lite semester i veckan ,men tydligt är jag slipper aldrig ifrån hushållssysslorna....den här dagen har jag haft fullt upp ,ingen rast förrän det var klart i tvättstugan och jag hade varit o handlat. lite hjälp fick jag faktiskt med tvätten för jag bad roger komma o bära tvätt eftersom ,han behövde även handla mat till sovstugans kylskåp=).

vi tog oss en promenad för att handla och sen for både anton o roger och det blev med ens tyst i lägenheten o jag kunde lägga mig i soffan framför tvn. kvällen har jag tillbringat hemma framför tvn och bara tagit det lugnt och snart ska jag leta fram min bok och läsa en stund innan jag somnar....sov gott

Inga kommentarer: