torsdag 31 juli 2008

busväder











i går kväll kunde jag inte starta datorn ,det var regn och åska hela kvällen. i går onsdag jobbade jag som vanligt ,det var kanonvarmt även då jag kom hem från jobbet men tidigare på kvällen blev det blåsigt och kallt ,åskan mullrade på avstånd och regnet öste ner.kvällen i går var inte trevlig alls ,jag kunde ju inte sitta vid datorn eller se tv....




idag torsdag var jag piggare p g a det tråkiga vädret kvällen före la jag mig tidigt ,skönt att va utvilad. jag har jobbat som vanligt ,det har varit kvavt och varmt idag och på eftermiddag vid 14 då började det blåsa och åska härjade ganska krafitgt och sen kom regnet. på nåt tag slutade det och när jag kom hem var det varmt igen. jag har legat i hammocken och sovit en stund....haha... klockan är nu 18.20 och det är kallt ute ,dax att klä på sig lite. det ser ut att kunna bli regn senare i kväll oxå. roger vill ha skjuts till hans föräldrar för att hämta hem traktor och ett vagn fyllt med ved. han har tänkt roa sig med att kapa ved ,det är bra för vi behöver ju ved i vinter oxå...känner mig inte lika slö i kväll som andra kvällar. jag hinner nog läsa min nya bok ett tag längre i kväll innan jag somnar ...haha om vädret tillåter återkommer jag senare innan jag kryper i säng.kram/ting

Inga kommentarer: