söndag 25 augusti 2013

mjuk pepparkaka ,jordgubbskräm och främmande

jaha....då var jag tillbaka här igen......fortfarande fint väder ute. bakat som sagt mjuk pepparkaka ,kokat jordgubbskräm och gräddat småfrallor och medan jag hade  kökstjänst så fick jag främmande. lillasyster och pappa kom förbi en sväng.
fick prata med lillasyster på tu man hand ,hon hade 1000 frågor och jag svarade så gott jag kunde...samtalet får vi fortsätta med en annan dag då det finns mer tid. pappa drog i väg med sin bil och jag åkte ut en sväng med syster och det var då vi pratade en stund.
hon åkte hem och jag knatade hem. nyss hemkommen och nu sitter jag här.
Oscar kommer om ett tag och min "oscarvecka" börjar.....
i morgon är det skola för han och jobb för mig och jag börjar tidigare 08.30 som sagt.
undrar vad jag nu ska göra...hmm....Roger har varit hit med kläder ,skor och lite av varje i eftermiddag så nu har jag börjat fylla upp mitt källarförråd.
nu ska jag sluta surra säger hej så länge
mjuk pepparkaka

nykokt jordgubbskräm
 

Inga kommentarer: