lördag 24 augusti 2013

grejat o donat

slöade och slappade på morgon och strax efter kl 10 ställde jag mig i duschen och sen var det full fart ,duracellkaninen var i gång....har kört på i högt tempo hela dagen ....ingen rast ingen ro....gamla läggan är nu färdig urstädat och det känns bra. då jag gjort det var det dags att hoppa upp på cykeln och trampa upp på byn för att göra diverse ärenden. lämnade in spel (tyvärr ingen större vinst). ,bara en frispelrad på keno =(......varför få jag aldrig vinna?.....som jag sagt ett antal gånger tidigare så verkar jag va förföljd av otur , kan inte min otur förvandlas till tur nångång?....hmm....
nåja jag for var in och handlade på coop sen floristen för att köpa nya gardiner till vardagsrummet och jag hittade två fina blommor också...=)....sen sprang jag in på jobbet och där fick jag hjälp att styla om mitt hem. =)....tog hem flera snygga saker. jag hade händerna fulla när jag ledde cykeln hem.
när jag kom hem så började jag greja o dona och efter ett tag var jag klar ....fint blev det....nu fattas det bara lite så har jag som jag vill ha det hemma. =).....
som vanligt glömmer jag bort att käka när jag har annat att göra. så när klockan var vid 15.30 hade jag inte ätit nåt. kokade en kopp kaffe gjorde en macka och tog en paus.....sen fortsatte jag .....
vid 19 tiden var jag klar. hade hunnit ut en sväng på affären ,planterat blommor ,plockat ,grejat och kopplat en liten kontakt och fixat min lampa som jag lyckades hänga upp i taket .....överraskade mig själv när jag lyckades göra nåt jag aldrig gjort tidigare ,koppla kontakten och få upp lampan och den lyser.....
nåja har hunnit ta det lite lugnt och sett tv och knaprat på pistagenötter.
är nu nerbäddad ,bloggar och lyssnar på radio.....
få se när sömnen infinner sig.....
i morgon är en ny dag och vad ska jag då göra.....skulle ha haft en borr för att kunna få upp min spegel och  hylla .....jaja.....få se vad jag lyckas göra under morgondagen.....sov gott o dröm sött


Inga kommentarer: