torsdag 5 januari 2012

trettondagsafton

det är torsdag o trettondagsafton o jag är vaken i vanlig ordning ,tidigt. klev upp ganska precis 06.00. nu har jag kokat en kopp kaffe o placerat rumpan i soffan framför datorn. roger har åkt på jobbet ,anton ska jobba idag o jag förmodar att han är påväg till jobbet (han har sovit i sovstugan i natt) o oscar sover det är lugnt o tyst här endast tvn hörs.
vad jag ska göra idag...på förmiddagen har jag väl tänkt ut en sväng på byn för att göra ärrenden sen har jag inget inplanerat ,jag tar dagen som den kommer o jag hoppas det blir en bra dag.
jag har mycket värk ,orkar nog inte göra alltför mycket. värken är som mest mina armar ,nacke o axlar denna morgon  ,hade det varit nån ide' så hade jag skrikit ut min smärta men det är bara att bita ihop o kämpa vidare......
nu är det dax att dricka mitt morgonkaffe ,slappa o se tv .....hej hej

Inga kommentarer: