söndag 29 januari 2012

diverse sysslor , bingolotto o spårlöst..

ja då ska jag sammanfatta denna dag sista söndagen i januari månad. jag tog en dusch o gjorde mig klar för att åka ut en sväng förbi på kiosken för att lämna in diverse spel. tyvärr så gav spelen mig inte så mycket i vinst. =(
sen hem igen o vilade en stund innan jag började laga mat (skinkfrestelse ala annelie). en tidig middag eftersom jag inte hade nån aning om när nån skulle komma hem o äta. har plockat o grejjat o vilat med en bok i handen. lite fler lässtunder skulle behövas för min del.=)
jag har inte haft mycket egen tid denna dag ,bara korta stunder o har inte fått ro att riktigt slappna av så mycket.
ikväll tog jag en kort prommis förbi med kaffe o fika till roger o en kompis som skruvade i ett garage sen efter ett tag for vi hem. hemma väntade oscar som ville koka kola. så fort jag kom in genom dörren så styrde jag stegen mot spisen o började med att koka kola o med lite hjälp av oscar så fick han sin kola o när jag ändå stod vid spisen så passade jag på att baka ( chokladkaka med smak av kaffe) ,vilket jag inte gjort på lääänge , det är typ två veckor sen jag bakade sist tror jag......hmm....jag som bestämt mig för att strejka när det gäller hushålls sysslor.....ibland känner jag mig bara som en hushållerska o den känslan vill jag inte känna.
 hushållerska  det kanske är det enda jag är här hemma ? måste nog få dem att inse att jag är mer än det ,kanske tvinga dem att göra mer hushållssysslor?
bingolotto i kväll ,varsin lott o tyvärr ingen vinst vad jag vet ,jag lämnade tvn innan det var klart för att ta en dusch. men innan jag klev in i duschen så gjorde jag varma mackor som var klar när jag klev ur duschen. när klockan slog 21 så var det spårlöst på tv7 som jag sett i kväll. roger har legat o sovit på soffan o oscar har varit uti telefon o datorn.
nu är det snart läggdax för mig ,det blir en tidig  morgon för mig då väckarn ringer kl 06.00.... ha det så bra o sov så gott

Inga kommentarer: