lördag 28 januari 2012

macaronicheese låda

jag funderade vad jag skulle hitta på till middag denna dag. sen fick jag syn på ett recept på ett mjölkpaket o då fick jag en ide' ,jag gjorde om receptet en del, här är ingredienserna jag änvände.
 ca 500 g pasta (barilla's girandole torsades)
drygt 100 g rökt skinka
en burk champinjoner
1 lök
1 pkt pastagrädde
2 dl mjölk
4 ägg
3-4 dl riven ost
salt o peppar

gör så här: sätt ugnen på 200 grader. ta fram en ugnsform o smöra den. koka pasta.under tiden skär skinka i stavar o hacka lök fräs skinka ,lök o champinjonerna i stekpanna en stund o ställ åt sidan.
vispa ägg ,pastagrädde o mjölk smaksätt med salt o peppar efter smak.
när pastan kokat så häll bort vattnet tillsätt sedan skinka,lök o champinjonerna i ,rör ihop o häll i formen. häll i äggblandningen o strö på rikligt med ost o grädda i ugnen ca 25 minuter.
servera gärna med en god sallad , bröd o dryck.....

Inga kommentarer: