torsdag 19 januari 2012

promenad ,zumba ,promenad

denna dag har jag varit hemma o gjort diverse sysslor o slöat. sen när klockan började närma sig 13.30 så klädde jag på mig för att ta en promenad oscar följde med eftersom han skulle till tandis o jag fortsatte promenera en bit till.
 strax före kl 14 var jag framme på "folkan" ,drack en kopp kaffe , fikade o surrade. sen var det dax för zumba  kl 14.30.  , första gången jag provade det. =) kul men svårt att hänga med o skaka på höfter ,rumpa o samtidigt röra på benen o  armarna  , (ett ordentligt motionspass ) men jag kan lära mig. efter att ha dansat ca 30 minuter så gav vi ( jag o en kompis) upp.  sen  promenerade jag  hem.
när jag kom hem så var oscar hemma o vrålhungrig så jag var tvungen skynda mig att fixa middag , men först tog jag en väl behövlig dusch innan jag ställde mig för att steka plättar som blev dagens middag.
vi käkade o sen en stunds vila för min del. oscar gick iväg till bowlingträningen , han ville att jag skulle komma dit o så fort jag bloggat färidgt så ska jag promenera dit o se han bowla. ha en bra kväll   hej så länge

Inga kommentarer: