måndag 9 januari 2012

denna dag ,lite diverse

så har denna måndag över gått från dag till kväll o jag är tillbaka. idag har jag gjort diverse sysslor tvättat en massa kläder ,närmare bestämt 3 gånger har maskinen fyllts med smutstvätt o startats , en hel del tvätt att hänga. eftersom kylan hållit i sig hela långa dagen har det blivit en inomhusdag nästan hela dagen. vi har sett film o slappat. jag skalade potatis o tärnade den ,förberdde dagens middag innan jag gjorde mig klar o klädde på mig ordentligt för att gå i väg på massage kl 15.20...brr...riktigt kallt när jag knatade i väg -22.6 visade mätarn då o nu är det väl ungefär lika kallt.
när jag kom hem så fick jag telefonsamtal ,såå trevligt med ett maratonlångt samtal ,alltid lika kul att prata av sig med en god vän. =). efter det så lagade jag middag som idag blev potatismos o fläskkorv. oscar gick i väg till bowlingen vid 17.30 o strax efter 18.30 kom de andra hem. anton var hem bara för att käka sen åkte han för att hämta oscar , sen åkte han till nån kompis.
roger har nu åkt upp till sovstugan igen o kvar är jag o oscar.
skulle vara skönt att ta en prommis behöver röra på mig o få lite frisk luft o gå förbi affären o handla ramlösa som jag har fått slut av. men jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra ,det är inte direkt så lockande att hä sig ut i denna kyla måste fundera en stund......
kenot gick inte nå bra i kväll som alla andra kvällarna att det är så omöjligt att vinna på det spelet.
hej på en stund ....

Inga kommentarer: