måndag 16 januari 2012

silviakaka o chokladkaka med tosacatäcke

det är det jag åstadkommit efter att ha tillbringat lite mer än en timme i köket. medan den sista kakan gräddades så passade jag på att skala potatis som ska bli till mos till dagens middag.
på förmiddagen har jag gjort diverse sysslor o vilat emellanåt sen klädde jag på mig för att ta en promenad. jag gick förbi kiosken för att lämna in keno för kvällen.
nu har jag precis kokat en kopp kaffe o slagit ner rumpan här i soffan. jag har en hemsk värk o det begränsar mig mycket. jag vill göra så mycket men har inte kraft o ork.
pojkarna är på skolan o roger på jobbet. oscar kommer hem sådär vid 15.30 ,anton kommer 16.45 o roger kommer än senare. men middgaen gör jag ungefärlig vanlig middagstid vid 16.......
silviakaka (recept www.bloggfamiljen.se/matplatsen)

chokladkaka med toscatäcke utseendemässigt misslyckad ,smaken helt klart godkänd =) recept (www.bloggfamiljen.se/matplatsen)
vad jag ska göra i kväll har jag ingen aning om än ,kan bli en långprommis senare. nu ska jag dricka kaffe o slappa .....ha det bra .....

Inga kommentarer: