söndag 1 januari 2012

söndagkvällen

....for pojkarna iväg upp till bergträsk där roger varit flera timmar denna dag. jag fick en lugn o skön stund. vid 19.30 tiden var jag alltför rastlös så jag ställde mig i köket vis spisen o började baka o stöka. efter en timme var jag klar o då hängde jag tvätt o vek tvätt medan jag höll på med det så kom oscar o roger hem o det var slut med tystnaden. sen var dte dax för mig att vila min värkande kropp o jag har slappat o sett tv resten av kvällen. sett på tv4 film ,sällskapsresan ,en gammal svensk film som jag sett ett antal gånger förr.
nu har klockan passerat 23 ,känner mig trött o snart är det dax att jag kryper ner i sängen ,väckarn ringer tidigt för att jag ska ringa o väcka anton som sover i sovstugan.
kvällens bakverk :silviakaka

och chokladsnitt ....
sov så gott o dröm sött

Inga kommentarer: