onsdag 4 januari 2012

så har denna..

dag gått o nu är det eftermiddag. på morgon så slöade jag mest men sen när klockan började närma sig 11 då var jag i full gång med att diska ,plocka o städa bort julen ,oscar hjälpte mig lite innan han for i väg till kompis. nu ska jag bara få upp kartongerna till förrådet o  byta gardiner i köket ,så fort jag hämtat dem hos min bror o hans sambo. känns skönt att ha städat bort julen ,men huvva vad tomt det känns nu.
kl 13 var jag upp på af o när jag var klar där så var jag på affären ,lämnade in lottot o var in på en pynt affär o fyndade lite på halva priset fina prydnader (ljuslykta ,kruka o blomma) =).....nöjd över mitt fynd så gick jag hem.
när jag kom hem så ställde jag mig vid spisen ,skalade potatis o dagens middag: hemgjort potatismos ,fiskpinnar o hollandiesås ,oscars önskemål.
nu en stunds vila o en kopp kaffe.
oscar har varit borta i flera timmar ,han borde snart komma hem. anton kommer hem snart o sen kommer även roger hem.
har inga direkta  planer inför kvällen ,få se om jag hittar på nåt kul att göra. hej så länge

Inga kommentarer: