söndag 8 januari 2012

gulaschsoppa o ananaspaj ....

var i väg ut på byn för att handla lite o hämta ut min travvinst ,427 kr o spelade för 20 kr det är ju inte fyskam =).
när jag kom hem for övriga familjemedlemmarna bort o jag ställde mig vid spisen i köket för att laga lite mat.
dagens middag: gulaschsoppa o dagens efterrätt : ananaspaj. medan pajen var i ugnen o soppan kokade på spisen så stekte jag kyckling o gjorde en röra ,oscar vill ha kycklingbaguetter o ikväll ska han få det. baguetterna fylls med sallad , kyckling o dressing.
dagens middag: gulaschsoppa o till det en ostmacka (recept på soppan finns på www.bloggfamiljen.se/matplatsen)

till efterrätt: ananaspaj(recept på www.bloggfamiljen.se/matplatsen)
nu har jag smakat av soppan ,den var god ,hoppas den duger åt pojkarna. sitter ner nu med en kopp kaffe sen blir det nog en stunds vila innan jag hänger/viker tvätt. hej hej....

Inga kommentarer: