tisdag 12 februari 2008

paltmiddag

dagens middag:palt
mina hemmagjorda köttbullar
oscar hos frissan


ännu en dag har gått.här sitter jag nu ,däppt i näsan så ini vassen.
jobbat som vanligt då jag kom hem kurrade min mage så jag satte i gång att laga mat.
skalade potatis och rullade köttfärskulor till palten ,rörde i hop paltsmeten .
1.5 timme senare satt vi och åt nykokt palt (mums). jag rullade många köttfärskulor så jag stekte köttbullar av de som blev över..haha.
nu är middagen för morgondagen halvägs färdig.
som jag oftast gör när jag står vid spisen , ett par olika maträtter el fikasorter.
man drabbas ofta av "paltswimen" då man proppat sig mätt på palt och då måste man vila ...haha..har som vanligt värk i min kropp och är illa tvungen att vila.(vilade lite längre än vanligt...haha).
ikväll har jag tvättat,dammsugat och lite sånt.(läxläsning med lilleman)
roger har varit frisör i kväll (båda pojkarna blev av med lite av sina kalufser...haha.)
det har varit en fin vinterdag idag ,lite kallt på morgon, nu i kväll är det plusgrader...otroligt varmt för årstiden.
ingen vinst på keno i kväll.
ingen fiskefångst idag.
ska se tv och slappa innan det är dax att krama kudden /kram ting

1 kommentar:

Anonym sa...

hej ting nu har jag kommit hem från en bärgning som började kl 12 när jag kom till vit berget mötte jag en långtradare som höll av för mycke så han gick ner med bil o vagn o välte upp o ner jag sprang dit o klättra upp o öppna dörren han klara sig bra så jag fick ringa en tungbärgare från ajaur o en från luleå tog 6 timmar att bärga den en tung dag vi syns i morrn sov gott o dröm ha ha