tisdag 5 februari 2008

bruna bönor och semlor

mina hembakta semlor



dagens middag


fettisdag enligt tradition äter man bruna bönor och fläsk och till efterrätt semlor.
jag försöker följa traditionen. pojkarna fick äta makaroner och korv (oscar är allergisk mot bönor).
jag bakade semmelbullar i går och la ihop dem med grädde och mandelmassa idag, mums dem blev godkända av pojkarna. oscar fick äta semlor som innehöll hallonsylt (han är allergisk mot mandel).
nu har jag 2 krassliga pojkar här hemma.anton har ont i hals och huvud och känner lite från öronen (hoppas det inte håller på bli en inflammation).
jag har spelat keno ikväll ,tyvärr blev det ingen vinst ...snyft.
det är omöjligt att få vinna nått.
pojkarna spelar tv spel och är snälla med varandra medan jag sitter vid datorn.känner mig ganska trött så det blir inte mycket nytta gjort ,ska ladda batterierna för morgondagen.ha en jättebra kväll och ät semlor /kram på er

Inga kommentarer: