fredag 6 januari 2012

bull o kakbak

....min dag ensam hemma har resulterat i bull o kakbak men även annat.
en "braig" dag =).....jag som hade tänkt vila o slappa men rastlös som jag lätt blir så ville jag ha nåt att göra. jag har diverse fika i frysen ,men inget framme så jag tyckte jag lika gärna kunde baka nåt. jag började med en ambrosiatårta o medan den var i ugnen så rörde jag ihop en vetedeg för jag hade ju ett jästpaket i kylen o de andra ingredienserna oxå. =)
nu har jag bakat kanelbullar o ambrosiatårta o lagat mat ,men nu ska jag bara slappa resten av dagen. lillebror o hans sambo var förbi o lånade en film av mig o jag bjöd på kaffe o fika. nu är jag åter ensam o det är så tyst o behagligt.=)
ambrosiatårta (recept finns här i min blogg)

kanelbullar

dagens middag: chili con carne
kanske stickar på min halsduk o funderar lite en stund. tänk vad jag fått mycket gjort denna dag ,men jag vet att det straffar sig o nu har jag mer värk än jag hade på morgon o det är verkligen inte kul. men vad gör jag när jag har så mycket energi ?.....hej på ett tag....

Inga kommentarer: