måndag 21 januari 2008

vila och läxläsning





hej hopp
äntligen lugnt och tyst...haha...
min dag började klockan 5 då väckarn ringde jag väckte oscar och vi åkte ,lämnade av han på fritte sen tog jag en lång promenad till jobbet. jobbar halvtid än. åkte bussen hem,gjorde de måsten som alltid finns.
diska ,plocka undan efter pojkarna tvätta och laga mat (stekte hamburgare ). lilleman hade önskat ris ala malta ,tro det eller ej jag gjorde det till efterrätt med jordgubb/hallon sås som jag kokade.det är gott men det får en att tänka på julen ..haha.jag hann vila lite innan det var dax för läxläsning för pojkarna ,idag hade båda 2 matte .hmmm...matte är ingen hit,men som den hjälpsamma mor jag är så satt jag ner vid bordet och hjälpte dem med deras läxa. lillemans matte är enkel ,desto svårare tycker jag att antons högstadiematte är.nåväl som sagt nu är det tyst i huset och jag har tid att blogga en stund innan jag tar fram min bok.
ha det så bra på kursen L ,det är inte kul men jag tror du överlever 2 kursdagar haha ... vi syns och hörs.
ha en bra kväll /kramiz

Inga kommentarer: