söndag 5 september 2010

söndag

och klockan närmar sig 15. jag vaknade o klev upp 08.50 i morse ,var kaffesugen så fort hade jag kokat kaffe. tog en liten stunds vila innan jag tog en dusch o klädde på mig.
fick överraskat främmande och vad bjuder man på då? ...jo gevalia såklart. tack för titten L.
det händer inte annars mycket en dag som denna molniga dag. har varit ut på byn och handlat för att kunna laga god mat ,vilket jag precis gjort. en köttfärspaj och medan den gräddades i ugnen stekte jag några plättar. alltså två maträtter att välja på till middag. kvar från i går har jag oxå lite stuvade makaroner ,köttbullar o gräddig sås, om det är nån som vill ha....få se då har jag ju tre maträtter ....inte illa =) nåt måste ju duga åt roger o pojkarna kräsna som dem kan va.
när jag var ut på byn passade jag på att köpa en bingolott ,kan va bra att ha om jag inget annat kuligare att göra ikväll när klockan slår 19.
nu ska jag vila en stund och vänta på att tvätttmaskinen stannat och det är dax att hänga tvätt.så nu har jag tänkt läsa lite. ha en fin eftermiddag /tingeling

Inga kommentarer: