lördag 18 september 2010

shopping idag och en kväll hemma

alltså jag åkte in till stan (piteå) mötte upp anton ,en tjejkompis o hennes mor och sen sprang vi på affärer. endast jag o anton handlade =). jag var in på gina tricot inte bara en gång utan två gånger =),det var där jag handlade nästan allt det jag köpte idag. de andra, krimskramset handlade jag på ur o penn =).
på gina köpte jag en randig tunika ,stickad kjol , en lång kofta ,vitt linne ,tights och en klänning =)
på ur o penn hittade jag ett par örhängen och armband av vita pärlor. till sist gick vi in på game stop för anton ville köpa nåt nytt spel till xbox 360 ,det blev två begagnade spel för 199 kr som han nu sitter o spelar i pojkarnas rum. bra att få ha tvn för sig själv här i vardagsrummet.
vi klev av bussen vid 17.20 och styrde stegen hemåt. trött o frusen ,så jag tog en het dusch och hann sitta i soffan en stund innan min mor kom förbi.
roger o oscar kom hem strax efter 19 för att käka ,jag o mamma som hade åkt iväg på konsum kom hem och vi bestämde oss för att köpa hem en familjepizza o då slapp jag stå vid spisen.
nu har roger o oscar farit till sovstugan ,mamma har farit hem till sig och kvar hemma är anton och jag. han spelar xbox 360 och jag sitter inlindad i en filt här i soffan framför datorn. klockan är 22.20 och jag kämpar för att orka hålla upp ögonen , dagen har varit lång jag har varit vaken länge....ska se lite tv och läsa en skvallertidning sen bäddar jag ner mig....
jag vann 30 kr på kenot ,lottot har jag inte hunnit kolla ,bäst att göra det jag kan ju ha vunnit =)....sov gott...kram/tingeling

Inga kommentarer: