lördag 18 september 2010

en tidig morgon

lördag det känns bra. mulet väder ute ,men än så länge inget regn.
vaknade 06.50 ,klev upp startade tvättmaskinen och kröp ner igen under täcket ,lyckades dock inte somna om så när klockan passerat 08.00 klev jag upp. jag har plockat undan och ska ta en dans med dammsugarn runt om i lägenheten ,det är absolut nödvändigt.det är så många saker jag känner att jag måste göra bla skura fönster ,men värken stoppar mig. jag får göra lite då o då för att inte bli alltför dålig.
anton är i piteå hos en tjej och har bett mig komma in till stan. som han sa: mamma du kan ju inte bara va hemma nåt måste du ju göra...hmm.....och då tänkte jag: jo han har nog rätt. så jag har bestämt mig för att ta bussen in och gå på stan ,det är alltid kul =).
när jag kommer hem sen i eftermiddag kan jag fortsätta att städa och göra lite andra måsten här hemma.
nu har jag tömt min första kopp kaffe och innan jag dricker kopp nummer två ska jag dammsuga ,tvätten har jag nu hängt ,känner mig ganska arbetssam denna morgon.
lottot för idag lämnade jag in i går så det är bara att hålla tummarna =).....
ha en bra dag /tingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

god morgon medtag paraply det ösregnar i piteå idag

Anonym sa...

Vad du är duktig Tingeling.På lördagmorgon ska man ta det lugnt