måndag 8 oktober 2012

Nästintill midnatt

Den här måndagen har det varit riktigt full fart :)....
For och jobbade mina timmar sen gick jag hem och möttes av Oscar o hans kompis som en stund senare drog iväg ut. Lugn o ro , intog jag ryggläge och surrade med en god vän i telefon. Efter telefonsamtalet så inte hade jag ro i kroppen att ligga kvar i soffan , Nää för jag studsade upp ur soffan och järnet in i köket för att börja fixa med middagen och plocka. Dagens middag : kycklinggryta och ris.
Efter  jag hade  lagat mat så intog jag ryggläge och det blev en "powernap" .
Ett tag senare så var jag åter vaken och igång. Satt vid datorn , sen upp till grannen för att fixa datorn där.
När jag kom hem en timme senare möttes jag av en Anton och Hanna ,KUL:) att dem hade kommit hem. Grannen kom ner , telefon ringde och en kompis tittade förbi , KUL att ha lägenheten full med folk . Vi surrade och drack kaffe.
När alla(nästan alla)  ett bra tag senare hade åkt så fick jag chansen att prata med Anton o Hanna lite innan dem åkte hemåt.
Roger var ute i bilen och fixade uti nån lampa och strax efter 22 åkte vi ut en sväng förbi en kompis som Roger ville prata med. Det blev en sväng in dit för en kopp  kaffe och surr.
Åter hemma igen och nu är jag nerbäddad med ipaden i knät och klockan börjar närma sig midnatt.
Snart ska jag lägga ifrån mig ipaden och läsa min bok en stund innan jag förhoppningsvis somnar.
Imorgon är jag ledig  som vanligt blir det att kliva upp tidigt :) ...sov så gott dröm sött

Inga kommentarer: