tisdag 2 oktober 2012

ledig ,städ ,grejs o telefon

...lediga dagen har jag tillbringat inomhus ,städat skurat av golven ,diskat ,plockat tvättat kläder mm...
det regniga o blöta vädret har gjort att jag hållit mig hemma hela dagen.
nu har vi varit ut en sväng jag var illa tvungen att köpa  snus för att överleva kvällen. efter det så gick vi in på grillen o jag köpte en 90g ostburgare ....nåt att fylla magen idag med.
skolsyster ringde hem o sa oscar behöver till läkare o behandla för han har öroninflammation så det var bara att ringa och ta mig sjutton fick vänta på samtalet från vårdcentralen från 10.30 till 16.45....och när dem ringde så inte fanns det nån läkare som kunde kolla hans öron...morr....jag ringde 1177 och dem tyckte vi skulle avvakta till i morgon eftersom han är så pass pigg o klarar sig med smärtstillande. skönt att slippa tillbringa kvällen på akuten.
i morgon förmiddag ringer jag o bokar en tid till läkaren under morgondagens eftermiddag då oscar slutat skolan o jag slutat jobba.
oscar är pigg ,ingen värk i öronen så han är hos en kompis. roger surrar i telefonen.
idag har jag surrat lääänge med en god vän i telefon ,alltid lika trevligt att höra av dig kram till dig. =)....
känner mig något rastlös vill hitta på nåt och medan jag funderar ut nåt att tillbringa kvällen med så ser jag tv o inväntar kenodragningen ,hoppas på en vinst ikväll =)......
nu blir det en kopp kaffe ....hej så länge

Inga kommentarer: