söndag 8 april 2012

påskdagen o fiskelycka

vi for i väg med ett par kompisar strax efter 08.30 i morse för att tillbringa dagen på en is o provfiska.
det började först lite trögt men efter nån timme var vi i gång med fisket. det blev en hel del fisk under dagen (76 aborrar ,10 harrar o 2 öringar).  solen den värmde o vi hade trevligt på isen så dagen gick ganska fort ,när vi gav upp fisket o vandrade ner mot bilen så var klockan ca 14.45.
det ska vi göra om ,i morgon blir det repris ,men då åker vi tidigare på morgon.
nåväl hemma ca 15.20 ,ingen hemma.  jag tog mig en dusch o gjorde mig själv varma mackor i smörgåsgrillen medan roger for upp till sina föräldrar för att ta reda på ( rensa o fjälla) aborrarna o några harrar. när jag käkat mackorna så intog jag ryggläge i soffan o var nära att somna när en god vän ringde o vi pratade en lång stund ,trevligt =) samtalet gjorde mig på gott humör.
en del av fiskefångsten =)



när klockan var runt 17.30 så kom oscar hem ,därefter anton o kompis o sist så kom roger hem med all fisk som han packat o placerat i frysen. steka fisk gör jag en annan dag för idag är det söndag o i detta nu är det bingolotto guldkväll. pojkarna anton o kompisar har åkt i väg ,lugnet har lagt sig en aning nu är det bara jag ,roger o oscar hemma resten av kvällen. jag är superduper trött ,det blir en tidig kväll för mig kan jag tro. ha en bra kväll så är jag tillbaka sen.......

Inga kommentarer: