måndag 9 april 2012

annandag påsk

och så även denna dag har vi tillbrngat ute på isen med kompisar o fiskat , trevligt sällskap o god fiskelycka ,men inte lika mycket fisk som i går. jag var den enda utav oss som fick en kilosöring ,vilken lycka det är att få en sån o huvva så god firre.=) vi fick en hög med abborrar oxå.
vi for tidigt i morse strax före 07.00 o hemma igen var vi strax efter 13.30. en fin ,solig dag ute på isen o jag har nu rejält mycket färg i ansiktet ,till en början väldigt röd ( bränd hud) men det ska väl övergå till solbrun på nån dag hoppas jag iaf =)
när vi kom hem var lägenheten fylld med pojkarna o antons kompisar. när dem en stund senare hade åkt så tog jag en dusch o hade tänkt vila men inte blev det så för jag hjälpte oscar fixa mat o samtidigt ställde in öringen i ugnen o under tiden låg jag i soffan o glodde på tv o nästintill somnade ,tur att klockan ringde när fisken var klar för annars hade den nog blivit en kolbit.
när fisken var klar så ringde min telefon o en god vän ringde ,trevligt =) vi pratade en lång stund. roger o oscar bestämde sig för att åka upp till garaget o jag blev kvar ensam hemma ,egen tid lugnt o skönt då fick jag mig en stunds vila här i soffan innan jag tog mig för att göra lite diverse sysslor som att hänga / vika tvätt ,diska o plocka.
min öring =)



hemma har jag varit sen jag kom hem från fisketuren idag , har inte haft nån ork att ta mig utanför dörren. har sett bonde söker fru på tv4  avsnittet där alla bönder visas , alltid kul att se vilka som söker till det programmet. nu har alcatraz på tv4 börjat säkert en bra serie ,men orkar inte se nå mer tv. lika bra att söka sig till sängen för att vara pigg o utvilad i morgonbitti för då är det jobb......ha en bra kväll o sov så gott /tingeling

Inga kommentarer: