fredag 13 april 2012

jobb , paltkok, vila och promenad

....slutade jobba kl 12 o gick hem ,hade som velat ta en vilodag men oscar hade en önskan att få käka palt till middag idag o jag uppfyllde hans önskan. jag tog en dusch o sen i väg ut på affären för att handla o hem för att ställa mig vid spisen o börja med maten.
inte många paltar blev det (11 st) ,men det får banne mig räcka till hungriga familjen. eftre jag kokat palten klart tog jag en stunds vila i ryggläge här i soffan. jag somnade en stund sen upp igen o sprang upp till grannen o drog i väg med hon o lilleman ut på på byn för att promenera lite i solen. huvva så fint väder det varit hela dagen ,hoppas det blir lika bra väder under helgen. =)
nu åter hemma o resten av familjen har nu oxå kommit hem. undra sa flundra vad som händer i kväll , det är ju fredag o hela helgen ledig =) ,känns inte helt fel faktiskt =)
nu slappa i soffan o fundera ut nåt kuligt att göra denna kväll.....hej hej

Inga kommentarer: