tisdag 17 april 2012

brist på sömn

....gomorron gick o la mig tidigt i går ,hade svårt att somna när jag äntligen somnade så vaknade jag nån gång sen 03.45 ringde telefonen o jag blev väckt o vaken kunde inte somna om ,låg vaken till en stund innan väckarn ringde då somnade jag en halvtimme.....i natt har jag inte fått alltför mycket sömn o det hade varit skönt att få sova lite mer ,men nu är det som det är o jag ska i väg på jobbet.
anton ringde i natt ,jätteont i ögat (han har använt en kapmaskin) förmodligen fått in ett föremål i ögat.som den problemlösar jag är så ordnade det sig som så. roger skjutsade han på akuten för att sen åka på jobbet som är bara en bit bort.
när dem kommer in på akuten så hade dem ingen ögonläkare o sa till  anton att han  skulle vända sig till en vårdcentral för läkarn kunde inget se men tyckte det skulle kollas upp.varför inte kolla upp det där när anton  ändå var på plats? man kan bli förundrad över hur sjukvården fungerar....
sammat incident har vi varit med om förr o vi vet att det kan bli en operation o borra i ögat  om det skulle vara en metallflisa. enligt vad jag hört så är det obehagligt att göra ett sånt ingrepp.
men vad gör man inte för att få bra i ögat?   VARA RÄDD OM ÖGONEN.
nåja nu är jag här med första kopp kaffe som jag ska hälla i mig sen väcka oscar o göra mig klar o gå i väg.
det är -2 grader och  lite mulet hoppas solen tittar fram under dagen.=).ha en bra dag

Inga kommentarer: