onsdag 4 april 2012

askonsdag ,bak o matlagning

chokladkaka med glasyr o jordgubbsströssel

tigerkaka
och efter att ha jobbat ,på det bästa jobbet  så gick jag hem för att vila o käka lite. jag gjorde varma mackor(2 trekanter) i smörgåsgrillen o drack lite vatten.
sen intog jag ryggläge o slumrade några minuter. jag har så mycket värk denna dag ,en låsning i bröstryggen känner jag av , men det är bara att bita ihop.
jag vill ändå försöka orka göra nåt vettigt så jag ställde mig vid spisen för att baka lite inför kommande helg. =) en chokladkaka med glasyr o en tigerkaka det blev dagens bakverk. o när den sistnämda gräddades i ugnen så lagade jag middag : korvstroganoff o ris ,alltså jag har varit lite av en hurtbulle på eftermiddagen. =)
solen lyser men det är blåsigt ute och inte så varmt som man skulle kunna tro. nu har jag satt mig här en stund o jag funderar på att inta ryggläge i väntan på att tvättmaskinen ska stanna för då måste jag vare sig jag vill eller ej hänga tvätt........
i dag är det askonsdag o i morgon skärtorsdag sen är det långhelg hela fyra dagars ledighet ,vilket jag ser fram emot. =) ....ha det bäst  så är jag tillbaka senare.....

Inga kommentarer: