tisdag 29 november 2011

promenad o påfyllning..

tillbringat hemma med att göra diverse sysslor ,men då klockan var strax efter 20 så tog jag med mig oscar på en promenad o vi gick in på affären för att handla o fylla på i kylen med mjölk , kräm mm....efter det gick vi hem. huvva vilket trist väder nu är det plusgrader o det tinar o är mycket halkigt. det var bara att se sig för var man gick så man höll sig i lodrät ställning huvudet uppåt o benen neråt.
idag när jag kom hem från jobbet blev det vila ett tag innan det var dax att göra diverse sysslor som jag orkade med. tvätta kläder ,hänga tvätt ,laga mat ,dagens middag kryddig kycklinggryta o ris o efter det så diskade o plockade jag undan innan jag tog en liten vilopaus.
ja så har min dag sett ut i stort sett. sen jag o oscar kom hem har vi fikat lite o nu slappar vi framför tvn.
roger har stannat kvar på jobbet ikväll för att skruva o nu väntar han på hans lillebror som är där o kollar hockey som sen ska åka hem med han.
nu fortsätta se tv ....hej hej

Inga kommentarer: