lördag 23 april 2011

påskafton

går mot sitt slut och snart är det dax att bädda ner sig och sova ett par timmar. på dan var vi och hälsade på kompisar för att surra ,dricka kaffe o fika ,trevligt. =)har handlat lite sen har jag varit hemma mestadels hela dagen. bakat två sorters kakor och därefter gick jag och satte mig ute på balkongen i det soliga varma vädret och jag njöt verkligen.
till middag blev det enkel mat: hemmagjord klyftpotatis, grillkorv o stekta ägg. roger som var i bergträsk tog med sig pojkarna ner på byn för att käka o duscha. sen åkte vi upp dit. roger var i garaget likaså pojkarna och jag satt framför tvn i sovstugan ,det hade börjat kyla på ute och jag ville då hellre sitta i värmen. efter ett tag for vi ner på byn kvar där är pojkarna.
vi kom hem och for upp dit för att hämta nå roger glömt ta med därifrån och nu är vi åter hemma. sitter här i soffan med en kopp varmt te och när jag druckit ur koppen ska jag bädda ner mig för det blir en tidig morgon. sov så gott/tingeling

Inga kommentarer: