måndag 25 april 2011

ett litet uppehåll

på en dag. i går ,påskdagen drog vi iväg upp till jäckvik med två kompisar för att delta i årets pimpeltävling. ingen av oss fick nån fisk heller ingen vinst ,the same as last year.....var borta hela dagen och ganska precis kl 19 var vi hemma ,trött efter dagens stund på isen och 50 mil i bilen.
idag annandag påsk. hade riktigt låååång sovmorgon , vaknade några ggr under morgonen men somnade om och klev upp 09.40 ......det är jättelängesen jag sist hade sån lång sovmorgon.
dagen blir kortare och man hinner med mindre ,inte bra. for i väg ut på affären för att posta i väg ett paket och handla några saker o lämna in kenot. kom hem igen och blev ensam hemma. eftersom vädret är bra idag så tog jag en promenad å hem igen för att tvätta ,hänga tvätt och diverse sysslor. oscar kom cyklandes ner på byn för att va med kompisar. när han for så la jag mig i soffan för att vila och såg en film.medan jag slappade kom roger o anton hem och inte hade jag gjort nån mat så dem fick vänta med middagen. så då filmen var slut lagade jag middag: korvstroganoff o ris. nu sitter jag ner en stund och vilar ,snart ska efterrätten ätas : chokladmousse. resten av dagen o kvällen blir det nog att va hemma kan jag tro....kenot är inlämnat och hoppas det blir en vinst ikväll ..../tingeling

Inga kommentarer: