måndag 18 april 2011

hej å hå i blåsten

....lämnade inget avtryck här i går. en kort sammanfattning av gårdagen : söndag ,soligt men fruktanssvärt blåsigt ute(ett under att jag inte blåste bort). vi åkte i väg in på dollarstore i boden för att jag ville ha ny gardinlängder till vardagsrummet ,lite annat förljde oxå med hem tex en bordslampa ,strumpor till pojkarna ,godis o kakor.....resten av dagen tillbringade jag ensam hemma medan roger o pojkarna var borta. gårdagens middag : fiskpinnar potatismos o hollandiesås och alternativ 2 kassler o broccolipaj (hemmagjord såklart). kvällen då satt jag ensam hemma o spelade bingolotto tyvärr ingen vinst. idag är det måndag och det är soligt och blåsigt ,storm. klev upp 06.30 kokade en kopp kaffe och hade en lugn och skön morgon. pojkarna har påsklov och inte är dem hemma nå mer för det. oscar har kommit ner cyklandes idag och har varit hemma ca 3 timmar och nu är han påväg upp till sovstugan på cykel. anton är med roger idag på hans jobb. vid lunchtid tog jag en promenad ,jag trotsade stormen och gick ut på kiosken för att lämna in keno ,hoppas nu att vi vinner L. det håller på att vara på tiden dax att vinna. utan att blåsa bort tog jag mig hem och för att göra av med lite energi så började jag baka lite. resultatet en kaka med glasyr o kokos på och en mjuk pepparkaka. men efter det så var jag så illa tvungen att vila min värkande kropp och i samma veva kom oscar hem ,jag fick då lite sällskap. efter vilan så ställde jag mig vid spisen och resultatet blev : hemmagjord klyftpotatis o grillkorv. och till efterrätt /kvällsmat : rabarber/äppelkräm även den hemmagjord. nu har jag satt mig ner för en stunds vila. kaffesuget börjar tillta och det är väl dax att dricka lite kaffe nu då.ha det bra

Inga kommentarer: