fredag 8 april 2011

oväntat

....dagen började segt. tog en promenad på förmiddagen o förbi kiosken för att lämna in lotto för i morgon och sen gick jag hem för att vila och käka lite lunch en varm macka o ett glas vatten. slöade mest fram till oscar kom hem från skolan 13.30. då tog jag en dusch för att sen gå ut på byn för att han ville käka på grillen. men före grillen blev det ett stopp på kiosken för att surra lite med folk o kompis.=) nåväl vi gick på grillen oscar beställde o åt sin mat och vi gick hem och när klockan var nästan 15 då gick han i väg till bussen för han ville upp till sovstugan. telefonen ringde flitigt på eftermiddagen...... jag fick oväntat trevligt besök av en kompis=). efter mitt främmande åkt så pratade jag med lillasyster och då var hon nere på byn och självklart ville jag få träffa hon o hennes dotter så dem svängde förbi här några minuter innan dem for hem. klockan är tidig kväll ,är ensam hemma. roger har jobbat över idag och innan han kommer hem skulle han fara förbi anton som är hos en kompis. jag sitter nu o väntar på kenodragningen och jag hoppas som vanligt på en stor vinst ikväll..... vad jag ska göra i kväll får jag se....det lutar åt att åka o hämta anton hos sin kompis i klöverträsk och sen se tv....ha det bra

Inga kommentarer: