tisdag 2 november 2010

skänker en tanke

...till min gammelmormor om hon hade fått leva hade hon i dag fyllt 105 år. hon var så liten o söt och bästaste gammelmormor man kunde ha.
när jag tittar ut genom fönstret ser jag mulet o trist väder och nollgradigt visar tempmätarn. eftersom jag var slö i går så har jag tänkt ta en lång promenad under dagen. jag har mycket värk och jag har vaknat flera gånger innan jag till sist klev upp strax före 10. ligga kvar o halvsova så länge känns det som att dagen blir förstörd. jag måste bli bättre på att kliva upp tidigt även de dagar jag inte har nåt planerat.
pojkarna har höstlov i veckan dem får ha sovmorgon hela veckan och får göra sånt dem gillar. dem spenderar mycket tid upp i b-träsk där har dem alltid nåt att göra.
jag har startat tvättmaskinen och druckit två koppar kaffe. klockan elva ska oscar va hos tandis och roger följer med och sen kommer dem hem och kanske får jag med mig roger på en promenadrunda.....hej så länge....

Inga kommentarer: