tisdag 2 november 2010

först en promenad och sen tv

...ja då var jag tillbaka här för att lämna lite avtryck efter mig.
idag har jag som vanligt gjort diverse hushållssysslor o vilat min värkande kropp. roger o pojkarna har varit in till luleå och då var jag hemma. under tiden så lagade jag mat till dem. (stuvade makaroner o korv) ...men pojkarna hade redan käkat på grillen o roger var nog inte hungrig för han åt inget. nåja dem tog med sig maten upp till sovstugan.
dem åkte upp vid 19 tiden och kvar hemma är jag.
telefonen ringde och det var lilla mor som undrade om jag skulle ut en sväng...ok varför inte? jag har ju inte tagit nån promenad idag och hon ville ha sällskap när hon skulle handla på konsum.
gick ut på byn in på affären och sen hem för att se i form med anna anka på tv3 .
när jag gick i väg så blåste det och kände lite stänk av regn och plusgrader visade mätarn. ett tag efter jag kommit hem , medan jag satt och såg på tv så hörde jag att det regnade mer och blåste lite mer, vilken tur att jag slapp va ute i det ovädret.
har spelat keno i kväll ,men ingen vinst och nu SKA jag göra ett kenouppehåll ,jag blir evinnerligt trött när jag aldrig får vinna. kanske har jag bättre tur med triss(har en oskrapad lott i börsen). nu är klockan mycket och det är dax att jag bäddar ner mig ,trisslotten fårt jag skrapa i morgon.
sov gott.....

Inga kommentarer: