fredag 5 november 2010

I'm back

oscar spelar sitt nya tvspel ;nhl 10
min middag idag; billys panpizza

jag diskar undan


fredag hela dan.
dagen började klockan 08.05 när jag slog upp mina två blå och jag klev upp genast ,ville inte sova bort mer av dagen. för att komma i gång så drack jag en del kaffe efter det så klädde jag mig och gjorde mig redo för dagen.
vid niotiden kom roger o oscar ner ,skönt att jag hunnit vakna o dricka kaffe i lugn o ro. trots allt surr så låg anton kvar o sov länge fram till strax före elva.
dem andra var hungriga och ville på grillen för att käka lunch och jag följde med ut. lyckades få i mig en 90 g ostburgare.
passade på att lämna in lottot för i morgon när jag ändå var på byn ,så nu har jag chansen att ta hem drömvinsten.
anton körde runt byn en stund innan vi åter for hem.
sen på eftermiddagen tog vi en promenad ut på byn och anton följde med.vi gick in på affärn och handlade mat och anton agerade bärhjälp. för att slippa bära hem matvarorna så gick roger hem för att hämta bilen medan jag o anton handlade färdigt.det var såå mycket folk ,men jag var ändå tvungen att handla. skönt att ha det bortgjort.
när vi kom hem upptäckte jag att jag glömt köpa vissa varor...hmm....jag beslöt mig för att gå tillbaka senare när det var mindre folk.
efter en stund hemma så tog jag o anton en promenad till min mor sen gick vi en liten längre sträcka ,när han mötte upp sina kompisar och då gick jag hem.
promenad tre gick vi ut på affärn jag oscar o roger ,handlade de jag glömt handla och lite till. godis hör ju till fredagkvällen framför tvn, för att se idol.
ganska precis när idol skulle börja fick vi främmande.bror med sin tjej och hennes barn kom förbi , trevligt.
efter idol så åkte dem hem och nu slöar jag. vem åker ut i kväll på idol? ja svaret får jag reda på snart .....
roger o pojkarna ska snart åka upp till sovstugan ,nu har dem varit hemma hela dagen och snart blir det lugnt o tyst här igen.
jag känner mig ganska trött så jag orkar nog inte va vaken så länge till.....ha det bäst......



Inga kommentarer: