tisdag 9 november 2010

en kall novemberdag

vaknade tidigt pojkarna skulle skickas i väg till skolan. anton trött hade sovit dåligt orkade inte fara med bussen ,han stannade hemma och klev upp strax efter kl 13 idag. oscar klev upp med ett dåligt humör ,tjurig för att roger vägrade starta en kall bil och skjutsa honom.
oscar gick i väg med lite kläder trots att jag sa att det var mycket kallt -18. några minuter efter han gått var han tillbaka för att det var ju svinkallt sa han och tog på sig täckisar och powerskor och sen gick han iväg fortfarande tjurig....morgonen hade kunnat starta bättre.
nu är det slut på det lugnet.
sovstugan är kallställd och nu är dem bara här och har inget att göra. jag saknar mina lugna stunder hemma för mig är det viktigt med egen tid då jag kan vila o ladda batterierna.
på eftermiddagen åkte dem upp en sväng till garaget och ääääntligen en stund för mig själv och jag njöt verkligen. =).
när dem kom hem vid 18 tiden så hade jag lagat mat :potatisbullar ,stekt korv och en omelett. ( en man tager vad man haver hemma middag).
eftersom det varit en huvva kall dag så har jag inte tagit nån promenad denna tisdag ,lite träning hemma istället (tränat rumpa ,mage ,lår och rygg) med olika övningar.
kvällen har jag tillbringat framför tvn och slappat och nu ska jag se lite mer tv ....c ya....=)

Inga kommentarer: