måndag 8 november 2010

ny vecka

idag har jag mycket värk.....skulle bara vilja dra täcket över huvudet.
vaknade vid 07.00 och klev upp strax efter 08.00. det är en kall dag , mätarn visade -12.7 ...brr...nu har det gått nån timme och lite varmare ute -10. tänk om det kunde vara runt -10 grader hela vintern det hade varit alldeles nog.
nu har en ny vecka startat ,andra veckan i november.
i går var vi bortbjudna till min bror och hans tjej för att äta smörgåstårta , det var gott och trevligt. på kvällen spelade vi bingolotto en stund sen orkade jag inte se mer för jag hade annat att göra än sitta framför tvn och se samma program i tre timmar. har rättat lotten i efterhand och som vanligt ingen vinst. det är ooomöjligt att få vinna trots att det var extra mycket vinster i gårdagens program.
idag på eftermiddagen ska vi åka in till boden för att lämna tillbaka antons slalomutrustning ,hyrtiden har gått ut. så även dax att byta ut oscars slalomutrustning. få se om vi hittar den utrustning han vill ha ,twintips skidor...hmm....oscar är mr våghals ,det är dem som åker med twintips.
funderar på att åka förbi dollarstore och se om jag hittar några julgardiner för nu är det en dag närmare 1.a advent och jag har smått börja fundera o planera inför julstöket.tiden den rusar iväg inte stannar tiden upp för att jag önskar att den kunde göra det ibland.
nu är det dax att dricka lite mer kaffe ...hej så länge

Inga kommentarer: