söndag 21 november 2010

julpyntning i god tid

har inte varit här på två dagar.....skärpning av mig.
fredag bjöd jag på lunch :bandspaghetti o köttfärssås och det vart uppskattat ,kul=). fredag kvällen spenderade jag framför tvn.
lördag: en dag inomhus mestadels. julpyntning stod på schemat och nu är det julpyntat vilket är ganska mysigt. jag ska få hjälp att förlänga sladdarna till julstjärnorna , så att jag kan ha dem tända ,hoppas det blir gjort under dagen.
i går kväll var det partydax för oscar och jag följde med han dit för att lämna honom vid 18 sen gick jag hem och pysslade och hann se så mycket bättre en stund innan det var dax för mig att hämta oscar kl 21. en inte alltför glad lilleman när vi gick hem ,han tyckte jag förstörde kvällen med att komma dit och han ville gå ensam hem ,men den tiden får han inte gå ensam en lördagkväll. nåväl väl hemma så var det lite tv ,lite tv spel och pyssel. när klockan började närma sig midnatt så bäddade jag ner mig för att läsa en stund innan jag somnade.
jag vaknade vi 01.00 i natt då anton kom insmygande för att säga att han kom hem.
jag var blöt i svett och jag undrar om jag hade drömt nån mardröm ,kände mig febervarm , men nu på morgon när jag vaknade 07.40 var jag inte febervarm.
jag smög mig upp o kokade kaffe och kunde sitta i soffan o njuta av mitt morgonkaffe i tystnad =).när jag druckit kaffe så tog jag mig en dusch och klädde på mig ,redo för en ny dag.
värk det har jag som vanligt men jag känner att jag har lite att göra för advent närmar sig ,bara en vecka kvar till första advent....
idag är det kallt -16 grader visade mätarn i morse och jag kommer förmodlingen att spendera dagen hemma inomhus. måste bara ut en sväng på affären för kylen behöver fyllas på lite.
ha en bra söndag....

Inga kommentarer: