fredag 14 augusti 2009

fredag kväll kl 22.10







natten till idag har jag sovit urdåligt ,vet inte varför kunde knappt somna var nog för pigg när jag la mig strax före 23.30 torsdagkväll. till sist somnade jag men vaknade igen och igen och igen...pust....nåväl jag sov några timmar fram mot morgon och klev upp strax före 08.00. det var tyst i huset roger och anton hade farit och jobbat. hanna sov fortfarande i sovstugan och oscar sov i sin säng här inne. jag satte mig vid datorn och drack mitt morgonkaffe som är ack så viktigt ...sen klädde jag på mig och började plocka och tvätta kläder samt vika ren tvätt. alltid har jag ju nåt att göra....haha. när klockan började visa sig 10 så kom oscar tassande ner och nu hade jag iaf nån att surra med....haha....hanna kom in från sovstugan 10.30 och då fick jag surra lite mer...haha...i går kväll var vi ner för att handla ingredienser till limpor som jag började baka för att hanna skulle få se och lära. efter det så städade jag lite innan jag beslöt mig för att vila lite. datorn min var då upptagen och jag la mig i sängen för att kolla tv. på eftermiddagen blev jag och oscar ensamma hemma så vi tog oss en promenad. skönt att röra på sig lite efter ett par dagar inomhus p g a det regniga dåliga vädret vi haft tidigare i veckan. solen har visat sig i dag men det har blåst en del ,nu känns det att hösten är påväg , inte alls konstigt eftersom vi passerat halva augusti. vi bestämde redan i går att vi skulle ta med oss barnen ut och käka pizza i kväll och så vi gjorde ,tråkigt nog kunde inte anton följa med för han var tvungen att jobba.....men vi var till han med en kycklingrulle iaf. jag har tryckt i mig lite mer än en halv kebabrulle ,ååå så gott men hua vad man känner sig pluffsig och mätt efteråt....skulle behöva röra på mig ,men nu är det lite väl mörkt att häva sig ut och motionera tycker jag.



roger och oscar är uppe på vindan och ser tv dem har nog ingen lust att följa mig ut på promenad...snyft. jag får nog ta en i morgon då....haha...



hua...det känns motigt att semestern snart är över....skulle gärna haft nån vecka till.



å nu blev jag happy ,anton kommer äntligen hem ,efter en lång dags jobb. ha en bra kväll /kram

Inga kommentarer: