torsdag 6 augusti 2009

en varm dag











vid 11.45 hade oscar ätit och tagit på sig sina heelys så vi gick en promenad i värmen ,skönt att röra på sig. vi hamnade hos våra goda grannar på berget. där blev vi varandes drygt en timme.....vi har alltid mycket att surra om jag och frun i huset på berget.....hahaha...surrar gör jag ju oxå med herren i huset. nåja då oscar blev less så begav vi oss hem igen. då satte jag mig i solen för att slappa. efter ett tag gick jag in. oscar satte sig framför tvn och jag la mig för att vila och somnade en halvtimme eller nåt....haha...väl vaken så har jag plockat och sånt innan det blev dax för middagen. idag har jag lagat chili con carne och ris , pojkarna gillar verkligen den maten och visst det gör jag ju själv oxå. medan maten stod på spisen så rörde jag i hop en vetedeg. jag upptäckte att vi hade nästan slut matbröd hemma och tyckte jag gott kunde baka istället för att åka ner och handla bröd. jag bakade tekakor och ojj vad gott det luktar här hemma nu....




när jag hade gräddat sista plåten och skulle ta ut den ur ugnen så, mitt stummel brände jag 3 fingertoppar på högra handen ...ajajaj.....brände mer än jag brukar. men men inte lär jag mig för det....haha.....




nu är klockan 18.30 kenodragningen har väl precis varit men jag har glömt lämna in mina rader så jag vill inte kolla ,för hua vad jag skulle gräma mig om jag hade vunnit och inte lämnat in .....




vid 16 tiden kom det en störtskur regn och jag fick fort lämna spisen och hämta in kläderna som hängde på sträcket....typiskt ...nu är det inget regn och det ser fint ut på himlen. ska gå ut en stund och invänta främman. tack anonym för din kommentar ...kul du gillade bullarna och visst ser dem goda ut oxå....haha.....bra att du slöar och samlar krafter för att tyvärr måste jag än en gång påminna att semestern snart är slut.....snyft......ha det bra /kramiz

Inga kommentarer: