måndag 3 augusti 2009

en fullspäckad dag här hemma
















ja jag grubblade ju i morse på vad vi skulle hitta på denna dag här hemma . jag lovar det har varit ganska fullt upp. vid 10 på förmiddagen så kastade jag i hop en vetedag som sen blev kanelbullar...mums. men snacka om att det vart varmt att stå vid spisen en sån här varm härlig dag ute...pust...men nu har jag lite bullar i frysen att bjuda på om vi får främman.nåväl efter jag bakat så gick jag ut tillbaka i solen för att senare hänga tvätt som var klar i tvättmaskinen. lika bra att passa på att hänga ut tvätt när det är uppehåll. dem har väl lovat finväder ett par dagar till....tror jag. pojkarna har varit hemma ,oscar har åkt heelys och anton har skruvat i balpressen. jag har fixat datorn ,det gick inte att gå ut på nätet det tog en lååång tid men jag lyckades tills sist.





vi gick ut och promenerade sen var anton tvungen iväg och jobba ,jag och oscar blev ensamma hemma så vi tog oss en till promenad för att få tiden till att gå innan det var dax för middag. dagens middag blev fläskpannkaka ,inte så kreativt men iaf nåt att fylla buken med...haha...





ikväll har vi varit ner och handlat som vanligt är nåt slut i kylen. klockan är 21.30 pojkarna är samlade runt bordet ,kanske bäst att fixa kvällsmat snart. några enstaka kronor är det enda jag vunnit på keno de sista dagarna...snyft .....inte kul. hörs snart igen/klapp på kinden

1 kommentar:

Anonym sa...

snygg bild