måndag 17 december 2007

en vecka kvar ...


Idag skickade jag i väg pojkarna till skolan ,som vanligt.
efter jag vilat så bakade jag denna kaka i långpanna,för alla ni som tycker om sliskigt fika...haha.

RYTTARKAKA

4 ägg
6 dl socker
dessa ingredienser röres i hop.
tillsätt sedan resten av ingredienserna
3 dl vetemjöl
8 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
175 g smält margarin
gräddas i 200 grader, ca 15 min.
under tiden gör du glasyren.

ta en kastrull häll i
75 g margarin
2 dl socker
1,5 dl grädde
1 dl sirap
1 pkt kokos
dessa ingredienser sjudes i 5 minuter
ta ut kakan ur ugnen,bred glasyren på kakan sätt in den i ugnen och grädda ca 10 minuter till.


denna kaka är kanongod. lycka till /vinterkram

2 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Nu är du riktigt på G med bakning, den kakan lät verkligen god, kanske jag testar.
kram Ulla-Bella

mittiminvillervalla sa...

Hej du mitt i julbaket :o)

Nu är det ett tag sen jag kikade in här hos dej. Här händer det saker vill jag lova! Nu har du verkligen kommit igång med "blogget" och baket också för den delen :o). Ska testa din smarriga kaka. Låter som något gott för fikasugna!

Ha en finfin dag!

Kram Monika