söndag 9 december 2007

andra ljuset tänt ,en söndag i advent


tog en lååång sovmorgon,sover illa var eviga natt.pojkarna sover gärna länge också.
vid 9 kom lilleman och väckte mig med ett par kaviarmackortill mamma och pappa ,han är så himla go den ungen. låg och såg nyhetsmorgon , drack kaffe och käka mackorna i sängen.
vi tog en lång promenad på eftermiddagen,skönt att röra sig.
till middag lagade jag spaghetti och köttfärssås och jag tände 2 ljus i staken.
i kväll har vi spelat bingolotto ,som vanligt vann vi riktigt åssit.
jag blev less se tv så jag började dammtorka,sen har jag hunnit med att räkna matte med min tonåring...hihi önskade att jag vore en klippa på matte,men tyvärr är jag usel... hihi
nu har jag tagit mig lite tid till att skriva några rader,lilleman sover och tvn är på.anton och roger pratar därnere. funderar på att dricka en kopp te och kanske käka en macka. sov så gott/kramiz

1 kommentar:

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilken go unge som kommer med kaviarmackor till er!
Passa på och vila på dagarna när pojkarna är i skolan.
Sköt om dig!
Hälsningar Ulla-Bella